HTML

Nőkovács-gasztro

Ételek készítése azoknak a nőknek, akik szeretnének megtanulni főzni és azoknak a férfiaknak, akik szeretnének, vagy rákényszerülnek.:-)

Friss topikok

  • Nőneklenni: @Pickles: Pontosan mit szeretnél tőlem,mire vársz?:-) (2014.01.20. 16:40) Az alap- a rántott hús :-)
  • Nőneklenni: @élhetetlen: Kérlek, olvasd el figyelmesebben!:-) Nem azt írtam, lehűtöm (hidegre).:-) Nekem ez a ... (2014.01.19. 21:34) Az alap- a pörkölt

Halászlé

2014.03.18. 11:04 Nőneklenni

A halászlét ezerféleképpen készítik.

Meg nem mondom, az enyém melyik változat, Anyutól és egy férfitól szedtem össze.:-)

Minél többféle halból készül, annál jobb, én csak pontyból szoktam, az a favorit.:-)

A hallal nincs túl sok probléma, mivel szeletben is kapható halasoknál, csak annyit kell tenni, megmosni a szeleteket, megnézni, maradt -e rajtuk pikkely. Ha igen, könnyen eltávolítható.

Rakok még bele belsőséget (haltejet, ikrát).

 

Hozzávalók:

- néhány halszelet

- 1-1 marék haltej, halikra (én így kérem a halasnál)

- 1 doboz halászlésűrítmény (nem muszáj, de mivel én nem paszírozok, szoktam belerakni)

- 1 sárgarépa

- 1 fehérrépa

- 1-2 kisebb krumpli

- 1-2 vöröshagyma

- 3-4 evőkanál pirospaprika

- só

- 1-2 evőkanál zsír

 

Menete:

A répákat és a krumplit megpucolom, nagyobb darabokra vágom, annyi vízben, ami ellepi, felrakom főni fél teáskanál sóval.

Amikor puha, kicsit hagyom hűlni és leturmixolom. Ez a halászléalapom.

A vöröshagymát kockára vágom és a zsírban megpirítom. Ha nem szimpatikus így a hagyma, meg is főzhetsz 1 fejet a zöldségekkel, leturmixolhatod. Igaz, zsírban sütve szerintem sokkal finomabb lesz.

 

A leturmixolt zöldséget átöntöm egy fazékba, beleborítom a pirított hagymát, a halászlésűrítményt, felengedem vízzel és nekiállok főzögetni. Amikor forr, belerakok 3-4 evőkanál pirospaprikát. Sózd is, ízlésednek megfelelően!

A halat még ne rakd bele, annak 10 perc elég, hogy megfőjön!

1-2 órát szoktam hagyni a levet fődögélni, az ízek jobban összeérnek. Aztán belerakom a belsőséget, halszeleteket. Még 10 perc és kész. Túl sokáig ne főzd, szétesnek a szeletek!

Sokan raknak bele gyufatésztát, nyugodtan tehetsz bele, de úgy számolj, annak is olyan 10 perc a főzési ideje és azok a levesek, melyekben tészta is van, hamarabb megromlanak.

 

A halat amúgy se rakosgasd napokig, minél hamarabb fogyjon el, mert nagyon kényes!

 

 

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: Levesek

A bejegyzés trackback címe:

https://nokovacs-gasztro.blog.hu/api/trackback/id/tr885867401

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása