HTML

Nőkovács-gasztro

Ételek készítése azoknak a nőknek, akik szeretnének megtanulni főzni és azoknak a férfiaknak, akik szeretnének, vagy rákényszerülnek.:-)

Friss topikok

  • Nőneklenni: @Pickles: Pontosan mit szeretnél tőlem,mire vársz?:-) (2014.01.20. 16:40) Az alap- a rántott hús :-)
  • Nőneklenni: @élhetetlen: Kérlek, olvasd el figyelmesebben!:-) Nem azt írtam, lehűtöm (hidegre).:-) Nekem ez a ... (2014.01.19. 21:34) Az alap- a pörkölt

Bolognai spagetti

2014.03.06. 09:58 Nőneklenni

Ez sem egészen az eredeti, saját alakítás.:-)

 

Nem bonyolult ennek elkészítése sem.

 

Hozzávalók:

- 1 kis fej vöröshagyma

- 2-3 gerezd fokhagyma

- 1 kisebb sárgarépa + fele annyi zeller

- fél kg darált hús

- pár db gomba

- 1 üveges sűrített paradicsom (kb. 400 ml)

- 3-4 evőkanál olaj

- só

- őrölt kömény

- oregano

 

Előkészület:

Én előre összedarabolok mindent, akkor menet közben nem kell kapkodni. Vágd össze a vöröshagymát kockára, a fokhagymát apró darabokra! A répát és a zellert tisztítsd meg, kis lyukú (sajt) reszelőn reszeld le! Nem kell külön, mehet egymásra, együtt pároljuk.

A gombát tisztítsd meg, szeletelt fel! 

 

Menete:

A vöröshagymát 3-4 evőkanál olajon dinszteld meg! Ha kezd üvegesedni(átlátszó lenni), dobd rá a fokhagymát is! Én ilyenkor szoktam az őrölt köményt is rászórni. Keverni kell, mert a fokhagyma is leéghet és a kömény is.

1-2 percig együtt párolom a hagymákat, aztán hozzáadom a lereszelt zöldségeket. 1 csipet só mehet rá. Egy kevés vizet( fél dl) szoktam aláönteni, mert nem sütöm, hanem párolom. 5-10 percig párolom, aztán megy rá a gomba. A gomba rengeteg vizet tartalmaz, külön alá nem kell. Hamar levet enged, addig kutyuld, amíg el nem fővi. Ha elfőtte, mehet rá a darált hús. Általában fél kilóhoz 1 teáskanál sót adok, mindegy , mi lesz belőle, így ehhez is. A darált húst kevergesd, addig, amíg ki nem fehéredik és - jobb kifejezés híján - apró golyócskákká nem fő. Ha nagyobb darabok maradnak összefőve, keverd - nyomd- szét a fakanállal!

Ha ez megvan, én rakok rá 1-2 teáskanál pirospaprikát is, színezés gyanánt. Ezután öntsd rá a sűrített paradicsomot! Ha túl sűrűnek találod, mehet rá egy kis víz. 

Én nem találkoztam még olyan sűrített paradicsommal, ami ne lenne túl savanyú, így 2-3 evőkanál cukrot mindig rakok bele. És a végén 3-4 csipet oreganot. Csak forrald össze és kész.

 

Közben vagy utána egy fazékba tegyél oda vizet forralni! Ha forr, dobj bele egy teáskanál sót! Aztán mehet bele a tészta. Én össze szoktam tördelni kisebb darabokra, de nem kötelező. Néha keverd meg, tésztától függően 10-15 perc alatt megfő.

Hideg víz alatt szűrd le és keverd a szószhoz!

 

Tálalhatod csak így, sajttal megszórva a tetejét, de lehet belőle - nem milánói, hanem- bolognai borda.:-) Ha teszel rá egy szelet rántott húst.

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: Tészta

A bejegyzés trackback címe:

https://nokovacs-gasztro.blog.hu/api/trackback/id/tr565835779

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása